"Ide o nevyhnutný krok k naplneniu našej vízie modernej verejnej
dopravy, ktorá je dostupná pre všetkých a motivuje ľudí k jej
využívaniu. Cestujúci majú mať garanciu, že sa do cieľa každej svojej
cesty v rámci oboch krajov dostanú pohodlne, bez zbytočných čakaní vďaka
garantovaným prestupom," vyjadril sa viceprimátor mesta Prešov Richard Drutarovský.
Ako dodal, integráciou do tohto systému sa Prešovu podarí povýšiť
mestskú a regionálnu dopravu na úroveň po vzore zahraničných metropol. "Účelom
tejto zmluvy je plnohodnotná integrácia dopravných systémov dvoch
krajov a miest. Výsledkom by mal byť efektívny systém nadväzností
mestskej, regionálnej a prípadne aj železničnej dopravy. Súčasťou plánu
je aj tarifná integrácia, to znamená cestovanie na jeden cestovný doklad
bez ohľadu na druh použitého dopravného prostriedku," uviedol za IDS Východ Norbert Mondek.
Jednou z ďalších výhod integrácie mesta Prešov do systému IDS Východ je
aj možnosť využívať dopravný model IDS. Ide o softvér mapujúci
infraštruktúru celého východného Slovenska a zahŕňa ako verejnú, tak
individuálnu dopravu. Slúži na simuláciu dopravných modelov, ktoré na
základe vstupných dát dokážu vopred odhadnúť dosahy na infraštruktúru
alebo cestujúcich. V budúcnosti môže mestu Prešov slúžiť napríklad na
tvorbu systému obchádzkových trás pri rozsiahlych obmedzeniach v
súvislosti s rekonštrukciami ciest a mostov.
"Spoločným cieľom IDS Východ aj mesta Prešov je zvýšiť atraktivitu
verejnej dopravy, a to aj odbremenením cestujúcich od nakupovania
množstva rôznych cestovných lístkov. Touto zmluvou sa zlepší už aj
doterajšia spolupráca v koordinácii mestskej a regionálnej dopravy v
širšom okolí Prešova. Počas apríla nastavíme procesy tejto spolupráce
tak, aby sme spolu so samosprávnymi krajmi dosiahli tarifnú integráciu v
termíne podľa plánu obnovy," povedal primátor mesta Prešov František Oľha.